dinsdag 30 september 2014

2014 ... episch

De beats van techno monster Cari Lekebush dreunen door de kamer. Ik lig onderuitgezakt in mijn zetel te doezelen, terwijl de gedachten onwillekeurig afdwalen. Sid Vicious van de Sex Pistols brabbelde ooit op onnavolgbare wijze Frank Sinatra’s woorden “and now the end is near … so I face the final curtain” … a final party in dit geval, voor het doek valt, voorlopig althans, over draaiseizoen 2014. En wat een jaar was 2014 … kick off was een wintertrouw in Kortrijk waar mijn kleinste neefje in het huwelijkssleetje stapte in het prestigieuze Broel Hotel, daarna passeerde ik langs de serres van de Verbeke Foundation, een stel hoeves, klassiekere feestzalen, kastelen, machinezalen, een gigantische tent en afsluiten doen we in het Atomium. 2014 mag dan wat schoorvoetend begonnen zijn met slechts een handvol boekingen, het werd een jaar van “we’re flying high … we’re flying high up to the sky” hoogvliegers. Voor het derde jaar op rij deed the Antwerp posse, waar ik onderhand huistrouwfeest dj ben, zichzelf alle eer aan en liet de serres letterlijk en figuurlijk daveren met een stomend feestje. Ik heb luidsprekers, discobar en mezelf weten meehompen met een springende massa op een zwevende houten vloer. Ik heb een fabriekzaal uit zijn dak zien gaan met een saxofonist aan mijn zijde, overgoten met vuurwerk, confetti, gin hendrickx en een ice bucket challenge … en als het een beetje meezit zitten er vanaf volgende week nog maar 8 bollen aan het Atomium. 2014 was het jaar van de “studio ibiza” toestanden … op zich best wel leuk, maar het is niet het kruit dat opgewassen is tegen het tomorrowland geweld of de über klassiekers op de “foute Cds” of “I Love the 90s” … 2014 was het jaar weer ingetogen feesten niet aan de orde was, het dak moest eraf en liefst aan 150 of meer BPMs. Maar de rode draad doorheen al die escapades waren mensen die zin hadden in een feestje. Want als je als DJ de pannen van het dak draait en de wildste bewegingen zijn het ritmisch meebewegen van de wijsvinger en het hoofd naast de dansvloer, dan heb je een probleem. Maar als het trouwkoppel de dansvloer bezet en zonder veel aansporen de rest van de gasten aanzet hetzelfde te doen, dan is het aan de dj om katalysator te spelen en van een inse geweldig feest, een episch te maken.

Geen opmerkingen: